dimarts, 21 de juny del 2011

Rotllets d'olives negres o com complicar-se un matí avorrit

Encara em fan mal els peus del viatge a Roma, ahir vaig tenir una entrevista de feina que no em va anar gens bé i avui plou i fa fred. Em ve de gust cuinar.

Tinc unes olives negres a la nevera que no valen res, potser en tapenada milloren. Si, vull tapenada!!! Però porta anxoves, no? I tàperes. No en tinc. I què tal panets d'olives? Busco una recepta i trobo aquesta que m'agrada. Panets cargolats... m'agrada molt! I mira tu, a mi em ve de gust, faig tapenada encara que em faltin ingredients!

Han quedat boníssims, cruixents per fora i super tendres per dintre. El farcit tampoc estava malament tenint en compte que hi he anat afegint ingredients a mesura que se m'anaven ocorreguén, però he d'admetre que he trobat a faltar el toc de les anxoves i les tàperes. Els hem menjat calentons o sigui que no sé què tal aguanten per l'endemà.


La meva tapenada

1/2 pot d'olives negres 
1 raig de puré de tomata
1 gra d'all
1 cullerada d'herbes seques (jo he fet servir una barreja de romaní, farigola i orenga)
1 raig d'oli d'oliva
1 pessic de pebre negre
1/2 culleradeta de mostassa de Dijon
1 raig de suc de llimona

Tot ben triturat fins que quedi una pasta.

Panets

200 ml d'aigua tèbia
30 ml d'oli d'oliva
350 gr de farina de força
1 culleradeta de sal
1 culleradeta de sucre
1 sobre de llevat

No tinc panificadora però tinc un robot de cuina que amassa. Jo ho poso tot a dintre i que vagi fent durant 5 minuts a mitja velocitat.

En un bol enfarinat he deixat reposar la massa tapada amb un drap 1 hora o fins que ha doblat el seu volum. Un cop ha crescut li he donat literalment cops de puny a la massa per que deixés anar tot l'aire i amb el corró l'he estès sobre una superfície enfarinada. Ha de quedar un gruix d' 1 cm aproximadament.

Sobretot, abans d'escampar el farcit assegureu-vos bé de que la taula on esteu treballant està ben enfarinada i que la massa no s'hi ha enganxat!




Un cop he tingut el farcit ben repartit ho he cargolat de mi cap a enfora, tallat en rodelles d'uns 2 cm d'amplada més o menys i pintat amb oli d'oliva.



No sabia quant creixerien al coure's o sigui que la primera fornada l'he fet només de 3 rotllets, però es poden fer perfectametnt de 6 en 6.

Han estat 25 minuts al forn a 200, els últims 5 minuts els hi he donat la volta per que quedessin ben dauradets també per sota.




I aquí els 3 primers. Han quedat així de bonics.

3 comentaris: