divendres, 30 de març del 2012

Sticky Toffee Pudding

No sé si podré escriure l'entrada, estic en estat de coma S.T.P.

Sticky toffee pudding, púding enganxós de toffee, el motiu pel qual no em puc moure. N'acabo de fer un, he tallat un tros, li he tirat quatre fotos i me l'he menjat. Estava boníssim, dolcíssim i enganxosíssim, com ha de ser, però ara tinc la cuina que fa por i no tinc aigua calenta, el senyor de la caldera arribarà en qualsevol moment, o no (havia de venir al matí).

I per què faig aquest merder a la cuina si no tinc aigua calenta? Doncs perquè se m'acaba el temps! Les noies de Film&Food ens van ensenyar una foto d'aquestes postres delicioses, havíem d'endevinar què era i preparar-les evidentment.

Ja feia temps que tenia ganes de fer Sticky toffee pudding, però com que és una bomba calòrica no m'acabava mai d'animar, però no podia deixar de participar en aquest repte, encara que ara m'hauré de posar a fer bullir aigua en pots per desenganxar les restes del toffee de la cassola.

L'S.T.P és un postre anglès típic del Lake District més concretament de Cartmel, encara que no acaba d'estar clar, altres indrets del regne Unit reclamen també el seu origen.

Consta del sponge (el púding pròpiament dit) fet amb dàtils, sticky toffee topping (una cobertura de toffee) i a més a més, per si fos poc una salsa de caramel, que en aquest cas, jo he fet lleugerament salada.

No és recomanable menjar-lo en primeres cites. Jo el primer cop que el vaig tastar va ser al Lake District quan començava a festejar amb qui és ara la meva parella i el postre em deixar K.O. Directament a dormir.



Ingredients

Pel púding

  • 175g de dàtils trossejats
  • 1 culleradeta de bicarbonat
  • 50g de mantega
  • 1 pessic de sal
  • 75g de sucre morè (demerara)
  • 75g de sucre morè (mascabado)
  • 2 ous
  • mantega pel motlle

Per la cobertura sticky toffee topping

  • 250ml de crema de llet
  • 80g de mantega
  • 80g de sucre morè

Per la salsa de caramel

  • 300ml de crema de llet
  • 50g de sucre morè
  • 50g de mantega
  • 1 pessic de sal
 
  1. Escalfem el forn a 180C
  2. Osar en remull els dàtils en 275ml d'aigua bullent en un bol gran. De mentres mesurem la resta d'ingredient del púding i quan l'aigua dels dàtils sigui tèbia ho barregem tot plegat.
  3. Passem la barreja per la batedora però que quedi algun tros de dàtil. Greixem el motllo, aboquem la barreja i ho enfornem durant 40 minuts.
  4. De mentres, farem la cobertura i la salsa. escalfem els ingredients en dos cassoles, barrejant de tant en quan fins que comenci a bullir. Ja veureu que la salsa necessita uns 5 minuts més que la cobertura. Posar la cobertura sobre el púding i posar-ho sota el grill uns 5 minuts fins que es dauri un xic.
  5.  Servir-ho amb la salsa per sobre i si voleu posar-hi un xic de sal gruixuda a l'últim moment per donar-hi un puntet diferent.
 

9 comentaris:

  1. Pues es verdad que es mejor para el desayuno que para postre de la cena, está buenísimo! Yo lo hice ayer y hoy hemos desayunado british y rico!

    ResponElimina
  2. Irma, tu sí sabíes de passada quin era el pastís, jugaves amb avantatge eh. com no se'm va ocórrer preguntar-te què era? Felicitats pel teu super Sticky toffee pudding.
    Nani

    ResponElimina
  3. Em sembla fantàsticament deliciós!! de vici vaja...petons

    ResponElimina
  4. Que buena pinta tiene, no conocía tu blog pero ya tienes una seguidora más.

    abrazos y feliz domingo

    ResponElimina
    Respostes
    1. El detall de les primeres cites m'ha encantat! ;-P

      Elimina
  5. ja estic tipa només de llegir-ho! ara!, deu estar boníssim!

    ResponElimina
  6. Però perquè feu coses tan bones, i a sobre addictives, quan tenim l'estiu tan a la vora????????

    Si us plau, quin vici!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Hola! Sóc nova aquí! Remeno blogs i quan en trobo un que m'agrada, me'n faig seguidora! Ens anirem veient! ;)

    ResponElimina
  8. Genial tu receta voy hacerla ahora mismo, muchas gracias por hacerlo fácil y tiene pinta de muy rico.
    Un saludo ya te he puesto en mis favoritos.

    ResponElimina